جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۴۰:۵۱

رئیس دانشگاه شیراز:
ابتکار وزیر نفت، مسیر وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها را هموار کرد
ایران دریلینگ: رئیس دانشگاه شیراز گفت: ابتکار وزیر نفت برای همکاری با دانشگاه‌های بزرگ کشور در حوزه‌های بالادست و پایین دست صنعت نفت باعث شده است دیگر وزارتخانه‌ها نیز تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا مجید ارشاد لنگرودی با بیان این مطلب افزود: با توجه به امضای قرارداد مطالعات فناورانه مخازن نفتی کشور در بهمن ماه سال گذشته و همچنین امضای توافقنامه‌های مشترک بین دانشگاه‌ها با سه شرکت اصلی تابعه وزارت نفت در حوزه پایین دست در دیماه  امسال، گفت: براساس قراردادهای امضا شده در حوزه بالادست، مطالعات فناورانه میدان نفتی منصوری به دانشگاه شیراز سپرده شده است. وی تصریح کرد: همچنین براساس توافقنامه‌های امضاشده در حوزه پایین دست، دانشگاه شیراز برای تدوین دانش فنی فرآیند و کاتالیست ایزومریزاسیون نفتای سبک با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و برای تدوین دانش فنی فرآیند و کاتالیست‌های تولید متانول با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همکاری می کند.

ارشاد لنگرودی از تشکیل تیمی ٤٠ نفره مشتمل بر گروه‌های تخصصی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، محیط زیست، اقتصاد و مکانیک و برگزاری جلسات مختلف به منظور پیگیری قراردادها و توافقنامه‌های دانشگاه خبر داد و افزود: در دانشگاه شیراز برای فراهم کردن مقدمات کار اجرایی قرارداد مشترک این دانشگاه با شرکت ملی نفت ایران، طی یک سال گذشته بالغ بر ٣٠ جلسه تشکیل شده است. وی با اشاره به ١٠ ساله بودن مدت زمان این پروژه مشترک، گفت: امیدواریم اجرای این دست از قراردادها، منجر به جلب اعتماد دستگاه‌های اجرایی کشور برای افزایش تعامل آنها با دانشگاه‌های معتبر باشد. رئیس دانشگاه شیراز با قدردانی از ابتکار بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان به دلیل امضای قراردادها و توافقنامه‌های مشترک با دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این اقدام ارزشمندی بود و سبب شده است دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز از این فرآیند استقبال کنند و تعامل با دانشگاه‌ها را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند. ارشاد لنگرودی خاطرنشان کرد: پتانسیل جامعه دانشگاهی باید در خدمت توسعه کشور باشد و مطمئن هستم این روند به دستاوردهای خوبی منتهی خواهد شد.


  کد خبر : 905
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :